سلام دوستان پس از یک غیبت طولانی برگشتم
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم تیر ۱۳۹۴ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

1-بر روی زمین به حالت سجده زانو بزنید وتا آنجا که میتوانید دو دست خود را روبه جلو بر روی زمین به حالت کشیده قرا دهید وپس از 15 ثانیه به حالت اول برگردید.

2-دستها را از پشت قفل کنید سپس بدون اینکه سر وسینه  به طرف جلو خم شود دستها را به طرف بالا بیاورید .زمان 10 تا 20 ثانیه

3-در بین چارچوب در اتاق بایستید ودستهای خود را بالای چارچوب بگذارید (از دو طرف)سپس به آرامی اندکی به جلو متمایل شوید.10 تا 20 ثانیه *

تکرار تمرین:

ممکن است از 15 تا 50 با ر در هرجلسه تمرینی برای فرد پیشنهاد شود.

مرحله استراحت:

یک تا دو دقیقه پس از هر تمرین

تناوب تمرین:

سه جلسه در هفته**

 

منبع:

*حرکات اصلاحی-بیات سلطانی هفشجانی-انتشارات دانشگاه امام حسین(ع)1373

**حرکات اصلاحی-دکتر حسین دانشمندی-دکتر محمد حسین علیزاده- دکتر رضا قراخانلو-انتشارات سمت 1388

تذکر:تمرینات فقط جهت اطلاع ارائه شده است. بدیهی است جهت شروع یک برنامه تمرینی جهت حرکات اصلاحی باید ازمتخصص ورزشی یا توانبخشی کمک بگیرید.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم خرداد ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

ورزش یکی از مهمترین بخشهای زندگی و یکی از اصلی ترین روشهای حفظ سلامتی درتمام سنین به شمار میرود. بیشتر افرادی که از دوران کودکی به فعالیت و ورزش عادت می کنند، در سنین بزرگسالی نیز، علی رغم مشغله و نوع کار خود، زمانی را به ورزش اختصاص خواهند داد. ورزشهای همراه با بازی، بهترین روش برای تبدیل کردن تمرینهای بدنی به کاری مفرح است.

اهمیت پرداختن به بازیهای ورزشی برای کودکان
پرداختن به ورزش میتواند
• آمادگی جسمانی را افزایش دهد. 
• کسب مهارت و موفقیت اعتماد به نفس شخص را افزایش میدهد.
• به کودکان می آموزد که چگونه محرکهای آنی را در خود کنترل کنند - که این توانایی نه تنها در ورزش که در مناسبات اجنماعی نیز مفید خواهد بود.
• به یافتن دوستان تازه کمک میکند.
• در کشف علایق و شیوه صحیح زندگی به کودک کمک میکند.
• به کودک می آموزد که قوانین را رعایت کرده و منصفانه عمل کند.
• کنار آمدن با پیروزی و شکست را به او می آموزد.
یک نکته مهم دیگر اینکه چاقی مفرط در سراسر جهان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است. افرادی که اضافه وزن داشته یا بیش از حد چاق هستند، با مشکلات متعدد سلامتی روبرو خواهند شد. اینکه کودکان از سنین کمتر به کشف لذت ورزش و بازیهای ورزشی پی ببرند و کمتر به انجام بازیهای کم تحرک یا بی تحرک (مانند بازی با کامپیوتر) بپردازند، در آینده نیز سالم و تندرست خواهند بود. 
پرداختن به ورزش
کارشناسان ورزش و روانشناسی کودک توصیه میکنند که کودکان تا قبل از رسیدن به سن 8 تا 10 سالگی نباید در ورزشهای رقابتی سازمان یافته – که در آن امتیاز محاسبه میشود و به خصوص بزرگسالان در اجرای آن نقش دارند - شرکت کنند. زیرا اگر کودکان قبل از رسیدن به سنی که از نظر احساسی و فیزیکی آماده شده باشند به ورزشهای رقابتی بپردازند، احتمال اینکه فشار روانی دوران تمرین و زمان مسابقه و همچنین یاس ناشی از باخت تاثیرات ناگواری بر آنان بگذارد بسیار زیاد است و میتواند به کنار گذاشتن دائمی ورزش منتهی شود.
کودکان کم سال
• کودکان زیر 8 سال باید در بازی، کشف و یادگیری مهارتهایی که از طریق پرتاب کردن و گرفتن، ضربه زدن به توپ، بالا و پایین پریدن، دویدن و شنا کردن حاصل میشود، کاملا آزادانه رفتار کنند و این مهارتها را به شادی بخش ترین روش بیاموزند.
 واضح است که آموختن این موارد به آنها کمک میکند تا با اعتماد به نفس بیشتر وارد مرحله بعد شوند. 
• والدین میتوانند نقش مهمی در بازی با کودکان ایفا کنند. به یاد داشته باشید که کودکان قبل از اینکه مفاهیم برد و باخت را بیاموزند، به تمرین فراوان احتیاج دارند. 
8 تا 10 سال
• کودکان 8 تا 10 ساله، بسته به میزان رشد خود میتوانند در مسابقات سازمان یافته شرکت کنند. (مانند مسابقات داخلی در مدارس)
• آنها هنوز برای توسعه مهارتهای خود به کمک نیاز دارند و باید کنارآمدن با ناامیدی و شکست را بیاموزند. 
• کودکانی که بیشتر اوقات بازنده هستند بیش از دیگران مستعد کنار گذاشتن ورزش هستند، والدین و اولیا مدرسه باید مراقب باشند که با فراهم آوردن زمینه مناسب-مثلا شرکت دادن این کودک در مسابقه ای که در آن بیشترین توانایی را دارد - موجبات برنده شدن و دلگرمی او را فراهم نمایند 
• این سنین، بهترین زمان برای پرداختن به ورزشهای مختلف و انتخاب ورزش مورد علاقه از میان آنهاست. 
11 تا 12 سال و بالاتر
• کودکان و نوجوانان میتوانند از رقابت در ورزش لذت ببرند و همچنان به آموختن مهارتهای تازه بپردازند.
• بعضی از کودکان در این گروه سنی استعداد و علاقه خاصی به یک ورزش به خصوص نشان میدهند و میتوانند با داشتن مربی در این زمینه بسیار پیشرف نمایند. 
• یک مهارت بسیار مهم در این سنین، آموختن رفتار صحیح در زمان بازی، بردن و باختن است. 
• پرداختن به ورزش در این سنین میتواند شامل سفرهایی با تیم ورزشی و فرصتهایی برای رهبری گروه هم باشد. 
• نکته مهم در اینجاست که نباید نوجوان را بیش از حدود آمادگی و توانایی جسمی روحی او به انجام کاری "وادار" کرد. 
• نوجوانانی که به هر دلیل علاقه ای به شرکت در ورزشهای رقابتی تیمی ندارند میتوانند با راهنمایی مربیان و والدین خود به ورزشهایی چون اسکیت، سوارکاری، دوچرخه سواری و مانند اینها بپردازند. 
امنیت در ورزش
• کودکان برای لذت بردن از بازیهای ورزشی باید با قوانین ایمنی آشنا شده و آنها را رعایت نمایند. بیشتر صدمات از عدم رعایت این قوانین ناشی میشوند.
• بعضی از ورزشها نیازمند استفاده از تجهیزات ایمنی خاصی هستند. از جمله کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و مانند اینها. با کمک مربی او میتوانید این لوازم را تهیه کرده و فراموش نکنید که این تجهیزات باید نو و کاملا اندازه باشند. 
• محوطه بازی کودک باید امن و دور از عوامل خطر آفرین باشد. 
• گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش و خنک کردن آن پس از ورزش بسیار مهم بوده و در کاهش کوفتگی و درد عضلانی بسیار مفید هستند. 
• کودکان کم سال نباید به ورزشهایی بپردازند که موجب اخلال در کار رشد استخوانها، عضلات و مفاصل آنها شده یا به این اندامها صدمه وارد کند. بهترین روش پرداختن به ورزشهای متنوعی است که ر روی یک اندام متمرکز نشده و طولانی هم نباشند. بدن سازی با وزنه قبل از سن بلوغ به هیچ وجه توصیه نمیشود و پس از آن هم باید همواره تحت نظر مربی انجام گیرد. 
• بهترین حالت در بازی و ورزش کودک زمانی است که او با همسالان یا کودکان هم قد و قواره خود باشد. 
• از آنجایی که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار سریعتر گرم و سرد میشود آنها نباید : 
1. به ورزشهایی بپردازند که بیش از 30 دقیقه طول بکشد. 
2. در هوای بسیار گرم (بالای 30 درجه سانتیگراد) به ورزش و بازی بپردازند.
3. هنگام شنا به مدت طولانی در آب سرد باقی بمانند
• معمولا کودکان نمیدانند که چه زمانی به نوشیدن آب نیاز دارند و معمولا قبل از اینکه احساس تشنگی کنند به آب نیاز دارند. آنها باید قبل، بعد و در حین ورزش و بازی آب بنوشند. 
• در هوای گرم کودکان به کرمهای ضد آفتاب و کلاه لبه دار نیاز دارند.
• آسیبهای روحی نیز نباید از نظر دور بماند. همواره مطمئن شوید که :
1. کودک به انجام کاری که نمیتواند انجام دهد یا از انجام آن وحشت دارد، مجبور نشده باشد.
2. برای اینکه کاری را درست انجام نداده یا خوب بازی نکرده است مقصر دانسته نشود و مورد انتقاد و تمسخر قرار نگیرد.
3. هیچ کس از بین بازیکنان، مربی یا تماشاگران بر سرش فریاد نزند و و او را متهم نکند.
• آسیبهای ورزشی در مورد کودکان باید با دقت بسیار بیشتری درمان شود تا موجب اخلال در رشد آنها نشده و یا به نوعی معلولیت یا ناتوانی تبدیل نشود.

مجله الکترونیکی فریا"
منبع:
+ نوشته شده در  دوشنبه نهم خرداد ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

سلام من مشكل كيفوز يا بشت كرد را دارم ممكنه به فرزندم هم سرايت بكنه يعني ارثي باشه بسر من 6 سالشه و34 كيلو وزن داره ومدتيه حس ميكنم بشت كردنش داره كرد ميشه وقوز در مياره خيلي ناراحتم و ميترسم بسر خوشكلم ب مشكلي كه من سالهاست از ان در عذابم مبتلا بشه ؟

جواب:

خواننده گرامی

نمیشه واسه کودکی بدون اینکه ببینیش تمرین ورزشی یا پیشنهاد درمان بدی.

شما باید به یه تعداد سوال من جواب بدین تا بتونم راهنماییتون کنم.

باید اینو بهتون بگم اگر مشکل کودکتون کارکردی باشه با یه سری حرکات ورزشی وتغییر وضعیت احتمالی به زودی برطرف میشه.

پس اصلا نگران نباشین.

حتی مشکل شما هم میتونه به راحتی اصلاح بشه.

ساعت ۲۰ یکشنبه به وقت ایران میتونید انلاین  با بنده صحبت کنین.

farid742001@yahoo.com

 

 

+ نوشته شده در  شنبه هفتم خرداد ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

علل وعوامل بروز ناهنجاری های جسمانی:

1-    اختلالات ژنتیکی ومادر زادی

2-    بیماری ها

3-    صدمات

4-    فقر حرکتی وعدم تحرک مناسب

5-    عادات نا مناسب در ایستادنها،راه رفتن ها،نشستنها،وحمل اشیاء سنگین

6-    شغل ووضعیتهای غیر صحیح ویکنواخت بدنی

7-    تقلید الگوهای حرکتی و وضعیت بدنی غلط ونامناسب

8-    استفاده از پوشاک نامناسب یا تجهیزات غیر استاندارد(میز وصندلی مدارس)

9-    کمبود محرکهای رشدی

10- وضعیتهای روانی وشخصیتی

11- افزایش وزن

12- مسائل فرهنگی وتربیتی

13- تیپ بدنی

14- سن

*منبع:حرکات اصلاحی-دکتر حسین دانشمندی،دکتر محمد حسین علیزاده،دکتر رضا قراخانلو-انتشارات سمت-سال1388

 

با سلام به شمابازدید کننده محترم:

بسیاری از ناهنجاریهای جسمانی  به ویژه در کودکان اگر زود تشخیص داده شوند به راحتی  قابل درمان خواهند بود .

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 

اجازه بدهیم نسل آینده هدفمند و علمی نوع ورزش خود را انتخاب کنند وادامه بدهند.این امکان در کشور عزیز ما میسر است.

+ نوشته شده در  یکشنبه یکم خرداد ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 

 رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند 

چنان نماند وچنین نیز هم نخواهد ماند

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 

شاید کودک شما یک نابغه ورزشی باشد؟

شما می تواند با آزمونهایی ساده به استعداد ورزشی کودکتان پی ببرید

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 

1-سرعت رسیدن به سطح قهرمانی

2-زمان و انرژی کمتر+ بازدهی بالاتر

3 هدایت علمی وهدفمند کودکان ونوجوانان به سمت ورزش مورد نظر

4-ایجاد انگیزه بیشتر در ورزشکار

5-افزایش اعتماد به نفس بالاتر

7-افزایش طول عمر ورزشی ورزشکار

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 

 

ورزش هدفمند با تشخیص استعداد ورزشی کودکان ونوجوانان

+ نوشته شده در  سه شنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

رشته ورزشی فرزند دلبندتان را به صورت کاملا علمی وهدفمند انتخاب نمایید. توسط آنتروپومتریست از استرالیا
+ نوشته شده در  پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 

با تشخیص صحیح استعداد ورزشی فرزند دلبندتان اوقات فراغت دلپذیری برای او مهیا نمایید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

پلتولا ( 1992 ): استعداد ورزشي را به معناي برخورداري از مهارتهاي ورزشي بالاتر از حد متوسط در مقايسه با ساير رقباي همان رده سني و نيز ظرفيت موفقيت در يك سطح رقابتي بالااتر مي داند.
+ نوشته شده در  چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت   توسط زکریا عارف نژاد  | 

 
|